close

11/26更新

還是沒有收到官方的回信...

感覺會無疾而終....

不知道是好還是不好,

那之前檢舉我的粉絲,

請看清楚,我並不是營利!!!OK!?

---------

各位星光們好,

原本預計這次showcase也會support米花籃,

不像上次創團式這次是私底下與兩位朋友進行support,

我是在10月底寫申請書給公司,

公司隔了幾天回了我說詳細的設置地點與時間會再另外告知,

等到11/13日官咖也有相關訊息寫到這次可進行support,

後來有點想要改成煤炭,不過怕時間來不及所以就一直等待確切的地點跟時間,

到14號都沒有下文,所以我先在網站上訂購米花籃,隔天匯款完成,

13號跟14號我各寫了一封信詢問資訊出來了沒都沒有回覆,

15號下午六點收到官方的回信要我提供電話他要跟我說明事情,

因為我聽力很差會話的部份也很爛(我也不知道我讀了三年的韓文到底讀到哪去了),

我就跟他說不能寫信嗎?

總之,他在我下班大概7點半,真的打了電話給我,

礙於公車一直來,然後收訊不好,

我還是跟他說你就寫信來吧!!

約八點半,收到了mail,

全數英文,更糟糕的是,

比起韓文閱讀,我英文閱讀甚是糟糕!!! (但他的英文真的沒人看的懂)

於是我到處詢問朋友請他們幫我翻譯,

每位朋友翻的內容都不一樣,

有說我在官咖申請時間前就申請導致粉絲間的不滿,

也有問說我是不是因為有貼生日應援的文章導致被發現(但我確定我申請的時候我有特地把這兩天鎖起來),

等等的,

最後答案都是:這次我的申請被駁回。

所以我聽了朋友的建議回信請他寄韓文版給我,

雖然超級不願意,我還是在半夜寫信給米花籃公司請他們協助取消訂單。

 

隔天 11/16 星期六,

當我韓文課快結束,

收到了回信,馬上請老師幫我確認,

晚上也請朋友再幫我check信中內容,

得到的回應是:

我這次被其他粉絲檢舉我進行募款來support showcase的米花籃,

官方說因為我這樣的行為會導致我以後有可能沒有辦法進行support。

 

我的天阿!!

我什麼時候對外support,

你們有看到嗎?

我有寫什麼文章我要募款米花籃然後設置在showcase嗎?

我當下就請老師幫我回信說我這次是有跟朋友一起訂購而不是募款達到個人名義的support,

然後又跟他提到因為現在是假日我還沒有收到米花籃的取消訂單的回信,

然後在我在電影院電影開播沒多久我又收到官方的回信(他是鬼片),

他也不管我的話有沒有可信度,就說他會幫忙我打電話給米花籃幫我取消,

第二封說他那邊沒辦法取消叫我五點前跟米花籃公司聯繫,

我還要邊看鬼片邊回信,真的快要瘋掉了!!!

後來播到一半終於收到米花籃的取消確認信,

最後我又回信給官方說我取消訂單了。

 

好了,

22號他會跟我說我有沒有辦法進行以後的support,

對我來說有沒有很重傷?

有!

我根本不知道我到底哪裡對外support

這是非常重要的地方,

突然覺得好像莫須有的罪名在我身上,

若是真的我做了

我對外募款,結果我用我自己的名字,

那我真的欠揍,

就依上次創團式,

我用的是TAIWAN ST★RLIGHT的名字,

我把有參予的人都打在A4的紙上,

但這不構成我私自將款項變成自己個人support,

如果是針對創團式,感覺那又是另外一件事情?

所以我不知道"其他粉絲"檢舉我的內文是什麼。

 

事實上11/17早上起來,

我生氣了!!!

所以在22號前他給我回覆之前我決定21號,我要先寫信問官方,

請他們給我檢舉的相關內容,

是誰檢舉我我無所謂,

我只想知道我是哪個環節會讓其他粉絲認為我是在募款!!

 

相關信件往來,等到最後事情結束,我會公佈,

也讓大家知道,我們台灣星光以後要做support都要小心一點,

若是之後想要進行support的問題,我都願意提供給妳們,

因為我很有可能因為不明原因,

我就沒辦法進行support。

 

11/15那天晚上,

我當下脫飯的心意是百分之百(在那一秒鐘裡),

但要讓我脫飯前,請先讓我知道我為何被檢舉,

因為什麼文章,因為什麼舉動。

 

哈~我朋友說我是有惹到誰嗎?

其實我應該惹到很多人吧?

 

這個部落格能給大家的資訊不多,

但我還是希望,不管是從哪來的星光,

能從我這裡找到一些資訊並對大家有幫助,

其實我真的會很開心,

我嚴格的點只是在揪團的部份,

因為不想要搞砸事情也不想要讓那一次揪團壞了名聲,

所以我每次揪團其實都有點精神緊繃,

也許這個地方沒什麼溫暖(但我自己很暖阿),

可能是礙於一直做翻譯的事情?

大家就覺得這裡的資訊就是韓翻中就沒了,

但其實沒有阿!!!!

我也有詢問朋友我這個部落格有沒有要修改的地方,

我不想要放棄經營部落格,

我也不想要放棄VIXX,

我更不想要因為這件事情導致我之後有陰影,

因為我還是真的很想要支持他們,

我知道不可能做到全部的人都喜歡我,

但只要有一個人願意喜歡我,

我就覺得值得。

   

제가 이번 showcase support 모금하지 않았습니다!!!

然後這篇文章內容,我會寫成韓文版,

我試試看能不能請朋友寫成英文版。

 

以上,shujin 2013/11/17

 

 

22219.jpg

剛剛再翻對話,

赫然發現他竟然韓文版下面附贈了一段英文...

 

 

 

Hi STRLIGHT

I originally predicted to support the rice flower-baskets at this showcase in Seoul.

Didn’t like last time I support to founding ceremony, I just support with my two friends.

I applied to Jellyfish for the permission at the end of Oct.

They answered me few days later, and they said they would inform the detail setting place and time additionally.

Until 13th Nov. the official cafe released the related information about the support.

I wanted to changed the rice into coal, but I was afraid of couldn’t catch the deadline, therefore, I kept waiting for the exactly time and the place.

However there were no other information about that, so I ordered the rice flower-baskets on internet, then remitted the money next day.

I wrote two letter one was on 13th and the other was on 14th in order to ask the information, however I didn’t get the answer.

I received the reply form official at 15th 6:00p.m. and they asked me to provided my phone number so that they could explain something to me.

Because my listening was poor so either was my conversation (I was curious about myself that did I learn Korean for three years?), I asked them to write the e-mail.

Anyway they really called me at 7:30 p.m. after my work.

Due to the bus kept coming and the reception wasn’t good, I told him write the e-mail.

About 8:30 p.m. I got the mail.

It wrote in English, most terrible of all, compared to Korean reading my English reading was worse!!! (But no one can understand their English.)

Consequently, I had my friends translate for me.

There were no common between the translations of my friends.

Some said that I applied before the date of official cafe, therefore made fans dissatisfied.

I also asked did it relate to the birthday project article I had written so I was discovered. (But I’m sure that I had encrypted it these days, especially when I applied for the permission.)

Such as these…

All the final answer is : My application was rejected.

I took my friend’s advice made them sent the Korean version to me.

Though I was not willing to do that, I wrote the e-mail to the rice flower-baskets company in order to request them to help me cancel the order at midnight.

Next day Saturday 16th Nov.

When my Korean course was about finishing, I received the mail and I asked my teacher to check for me.

Also asked my friend to double check the content in the mail at night.

I got the response that:

I was reported by other fans that I raised money for the supporting of showcase.

And the official claimed that it might influence me that I cant carry on the support anymore.

Oh My God!!

When did I made a public support?

Did you see that?

Did I write any article that I want to raise money for the rice flower-baskets and set it in showcase?

I requested my teacher to reply the mail that I ordered it with friends not by raising money and made the support with my personal name.

I also mentioned that I didn’t received the reply of rice flower-baskets company because of weekends.                                                                                                                                                                                                                                 

I got a reply again from official when the movie just start. (It was a horror movie.)

They didn’t take my words and said they would call the company of the rice flower-baskets to cancel the order for me.

Then the second letter told me that they couldn’t cancel it and made contact with the company before 5:00 p.m.

I had to reply the e-mail and saw the horror movie at the same time, it almost made me crazy!!!

Later, when the movie was broadcast about half, I received the cancel reconfirm mail.

Finally I reply to official that I cancel the order.

Okay, they will tell me can I do the support in the future on 22th Nov.

Does it make me feel hurt?

Yes!

I didnt know which link was wrong so made people think I had a support public.

That’s really important to me.

It seems that it was a groundless accusation put on me without a warning.

If I did it,

Raised money public and use my name for represent.

That must be my fault.

Just like last time, the founding ceremony, I used TAIWAN STRLIGHT and type all the participant on the A4 paper.

It couldn’t become the proof that I changed the funds to personal support.

If it was about the founding ceremony, it seems that was another situation?

Therefore, I don’t know the content or article which “other fans” flagged me.

 

Actually I was angry on the 17th Nov. moring!!!

Before the deadline 22th Nov. he reply me I decided to write an e-mail on 21th Nov. first to ask the official give me the related content.

No matter who flagged me

I want to know which like will make the other fans that I was raising the money!!

The related mail I’ll make it public when the thing over.

Also make everyone know that we TAIWAN STRLIGHT should be careful when doing a support.

I’m willing to provide the information about doing the supporting.

Because I might be forbidden doing the support with the unknown reason.

 

At 15th Nov. night.

I wanted to drop out immediately. (at the second)

But before I drop out I want to know what made me flagged

Because which article or move.

 

Ha~My friend asked me did I provoke who?

I thought it might be a lot of people.

I can’t give you much information in this blog.

But I hope that wherever you come, both of you can get some information and help you.

I will really be happy about that.

I just be strict on the group purchase, because I don’t want to mess up it and break my credit.

Thus, every time I will tense my nerves when make the group purchase.

You might feel this site did not give you much warm. (But I’m a warm person.)

Due to I keep doing the translation so some people think that there only have the information of Korean to Chinese.

Anyway,IT ISN’T!!!!

I asked my friends where should I revise in my blog.

I don’t want to give up this blog, neither do VIXX.

Because of this case I’m traumatized is the last thing I want to do.

I really want to keep soupporting them and I also know that I can’t make everyone like me.

If there will be a person like me, I think that is worth.

arrow
arrow
    全站熱搜

    임아망 發表在 痞客邦 留言(13) 人氣()